Relaxvakantie in Bodrum

Hallo allemaal!

Enkele dagen geleden liet ik met spijt in mijn hart het mooie Bodrum achter me. Mijn vriend en ik gingen voor de eerste keer samen op vakantie (best spannend vond ik) en kozen voor een relaxvakantie. We hebben er allebei een druk jaar opzitten en hadden nood aan wat rust. We verbleven in het Bodrum Bay Resort, een all inclusive vijfsterrenhotel (al weet ik niet waar ze al die sterren vandaan hebben gehaald haha). Op Corendon hadden we een goeie deal gescoord en online zag het hotel er helemaal prima uit, dus hebben we dan ook niet getwijfeld om hem te boeken. Dichter tegen de vakantie zagen we jammer genoeg niet zo’n goede recensies, maar die gingen onze vakantie niet bederven. Met volle moed sprongen we dan ook op het vliegtuig richting Bodrum, Turkije.

Na een goede vlucht kwamen we aan in Turkije, waar ons een lekker warm weertje tegemoet kwam toen we de luchthaven uit wandelden, heerlijk! Na een korte busrit kwamen we aan in ons hotel. We konden onze ogen niet geloven toen we de berg van ons hotel opreden. Het mooiste zicht dat we ooit hadden gezien. Aan de linker kant van de berg uitzicht op de baai en kasteel van Bodrum, aan de rechterkant het mooie Gümbet. Vooral de lichtjes die je toen zag (we kwamen rond 11u ‘s avonds aan) waren adembenemend. Hieronder zie je een paar foto’s van het uitzicht van overdag.

Uitzicht op Gümbet van de berg.

Eenmaal afgezet voor de deur, liepen we de receptie binnen, wat er helemaal prima uitzag. Helaas, we hadden te snel gejuicht. We moesten zo’n uur wachten vooraleer we een kamer kregen. We hadden all inclusive dus besloten om al meteen cocktails te gaan drinken met een paar anderen. “Cocktail of the day”, wat ze daar allemaal hadden ingedaan geen idee, iedereen was opslag aangeschoten en zelfs zat hahaha heel erg grappig!  Toen we de sleutel kregen, werden we een beetje aan ons lot overgelaten met onze zware koffer en een plannetje in de hand. Paar trappen en liftritjes verder waren we eindelijk op onze kamer. Onze eerste indruk van de kamer was niet zo schitterend; niet gepoetst, mini dekentjes, twee aparte bedden, deur die amper sluit etc. Na een uurtje prutsen met de safe, die niet werkte, gaven we het op en besloten eten te gaan zoeken. We hadden namelijk van 12u ‘s middags niet meer gegeten.

Na het plannetje te hebben bekeken kwam we aan in het restaurant. Jammer genoeg hadden al onze vluchtgenoten het eten ondertussen opgegeten. Uitgehongerd en nog steeds aangeschoten, schoot het ons ineens binnen, we hadden een McDonalds zien liggen op de weg naar het hotel. Geniaal als we waren bestelden we een taxi en vroegen we of hij met ons naar de McDonalds wou. Het eerste wat hij zei: “you want McDrive?” Wat wij natuurlijk niet afsloegen. Daar zaten we dus onze eerste avond op onze all in vakantie, in de taxi naar de drive-through. De taxi zette ons na de Drive af aan het hotel en toen hebben we onze McDonalds lekker opgegeten aan de bar met een nieuwe cocktail. Hier hebben we echt nog vaak om gelachen. Kan ook echt alleen ons overkomen.

14423733_1287357911283734_1485473623_o
McDonalds van onze eerste avond!

Na een nachtje slapen werden we dan wakker. Om eerlijk te zijn zag de kamer er in het licht al een stuk beter uit en tijdens onze vakantie zijn we onze kamer ook meer gaan waarderen. We hadden een prachtig uitzicht vanuit ons bed. Plus we hadden het slechter kunnen hebben en een stuk hoger kunnen liggen zodat we duizenden trappen naar het zwembad en strand moesten afgaan. Wij lagen op de onderste verdieping met de lift vlakbij, die we naar boven konden nemen (receptie en taxi) of de trap naar het zwembad. Het hotel ligt zoals ik eerder al zei op een berg met de receptie bovenaan en strand en zwembad onderaan.

Prachtige uitzicht van onze kamer.

Ik was niet zo gek van het hotel, maar met vernieuwing en een nieuw managementteam zou het wel echt een topper zijn. Dit hotel heeft zoveel potentie, hun locatie is echt uit de duizend. Het hotel deelt de berg met de gekende Bodrum Mills. Hier kan je ‘s avonds genieten van een mooie zonsondergang met Gümbet op de achtergrond. Dat hebben we dan ook verschillende avonden gedaan. Echt een aanrader als je naar Bodrum gaat, gewoon de taxi nemen naar de Mills en daar kan je ook altijd taxi’s terug nemen.

Tijdens onze vakantie hebben we genoten van het heerlijke zonnetje, zee, strand en elkaar. Overdag lekker op het strand en ‘s avonds met de taxi naar Bodrum of Gumbet. Van Bodrum kan je makkelijk en goedkoop de ferry nemen naar Kos, Griekenland en dit hebben we dan ook gedaan. Hier ga ik volgende keer over schrijven en kan je dus lezen in een nieuwe post!

Bodrum is een gezellig stadje met veel winkelmogelijkheden en een mooi haventje. Ik zelf vind het ‘s avonds het gezelligst, overdag is het namelijk best warm in de kleine drukke straatjes. In de avond koelt het lekker af en zie je de mooie lichtjes van het kasteel en de typische Turkse lampen die ze verkopen.

Bodrum bay by night.

Zoals jullie merken kan ik blijven vertellen over onze vakantie, eenmaal ik begin ben ik echt een spraak(schrijf)waterval. Maar kortom, hebben we een leuke vakantie gehad. Hieronder nog een paar leuke kiekjes.

Tot de volgende!

Liefs, Eva

0 thoughts on “Relaxvakantie in Bodrum”