Berlin baby

Dag één

Het was vrijdag 11 november,  02u30 toen onze wekker ging. Ik, die altijd vlot uit bed kan, sprong recht en ging me klaarmaken want enkele uren later zaten we al op het vliegtuig richting de Duitse hoofdstad.
Na een 45 tal minuten vertraging en een klein uurtje vliegen stonden we op Schönefeld Flughafen. Omdat we nog geen idee hadden hoe het openbaar vervoer in Berlijn werkte, namen we een taxi naar ons hotel.

We verbleven in het oh zo mooie Monbijou hotel van de hip hotels hotelgroep. Meer hierover kan je in een van mijn volgende blogposts lezen ?

We waren best vroeg in Berlijn dus gingen na het hotelbezoek ontbijten. Online had ik gezien dat er een Dunkin’ Donuts op Alexander Platz lag en natuurlijk wou ik hier graag nog eens naartoe. In Amerika had ik heel erg goede ervaringen met Dunkin’ Donuts maar hier vond ik de Donuts niet zo lekker helaas. Ze zien er heel droog uit en trust me, dat waren ze..

Na ons ontbijtje besloten we het openbaar vervoer van Berlijn te verkennen en namen we de S-bahn naar Warschauer Straße.  Ik ben nog steeds aan het twijfelen over het verschil tussen de S-bahn en U-bahn, maar goed.

Warschauer Straße ligt in Friedrichshain. Hier kan je onder andere de East Side Gallery terugvinden. Dit is een stuk van de Berlijnse muur die helemaal bespoten is met graffiti. Dat was echt zo vet!! Ik vond het al impressionant om de Berlijnse muur eens in het echt te zien, maar zo met die graffiti echt machtig.

Yess, zoals ik eerder al had verteld, was mijn plan om te blijven lopen tot ik mijn favoriete stukjes van de muur gezien had. Dit is gelukt, gelukkig hebben we niet de hele muur moeten aflopen want we waren zo aan het bevriezen.

Nog snel een selfie bij de Oberbaumbrücke aka de mooiste brug van Berlijn

Zoals jullie al weten ben ik gek op markthallen en wou ik graag Markthalle 9 bezoeken hier in Berlijn. We staken de Oberbaumbrücke over en een aantal straten verder lag de markthal al. Ik was wel heel erg teleurgesteld toen we binnenkwamen. De hal was bijna leeg en het eten klonk en zag er ook niet bepaald lekker uit. Het was ijskoud en we hadden zo’n honger dus besloten dan maar ergens anders te gaan lunchen.

Onderweg naar de markthallen waren we een leuk zaakje gepasseerd en aangezien we bijna onderkoeld waren, haastten we ons naar daar. Het noemde Estate Coffee en wat was het er lekker! Deze komt zeker in mijn artikel met Berlijnse hotspots.

Verder namen we weer de S- en U-bahnen en kwamen zo bij de bekendste attracties van Berlijn. Hieronder zie je een aantal leuke kiekjes.

Dag twee

Fernsehturm

We hadden tickets voor de Ferhsehturm en moesten dus vroeg opstaan en op Alexanderplatz staan. Als je ooit de Fernsehturm in wilt, dan raad ik je aan om online tickets te kopen, anders sta je toch een aantal uur te wachten. Wij hadden gelukkig al tickets, anderen hebben minstens een uur in -4°C moeten staan hiervoor.

Voor ons bezoek waren we nog snel even de Tk Maxx binnen gegaan, dit is echt zo leuke winkel. Zij hebben heel veel merken (Armani, Furla, Hilfiger, …) voor een spotgoedkope prijs. We hadden de shopkriebels te pakken en besloten de rest van de dag te shoppen en door de straten van Mitte te wandelen.

De lekkere curryworst van de Currywurst Express

We probeerden samen één curryworst als snack en die was zo lekker! Ik had echt zoiets smerigs verwacht, maar het was eigenlijk echt heel lekker. Als lunch beslisten we daarom om weer en curryworst te gaan eten. Helaas was deze niet zo lekker (of vers) en ben ik heel de avond ziek geweest. Geen curryworsten meer voor mij dus!

Dag drie

Na een heerlijk ontbijtje in ons hotel sprongen we weer de S-bahn op naar onze laatste toeristische plek. We waren eigenlijk van plan om niks meer te gaan bezichtigen, maar ik kon toch iets niet over mijn hart krijgen. Hoe kon ik nu naar Berlijn gaan zonder Checkpoint Charlie te zien?! Na een kort (én teleurstellend) bezoek aan Checkpoint Charlie, gingen we weer richting ons hotel.

Onderweg stopte we snel nog even langs de Berliner Dom om wat foto’s te maken.

We sloten onze reis af waar we zijn begonnen. In de bar van ons hotel met een heerlijk drankje! Dit was onze reis naar Berlijn, we hebben er heel erg van genoten en kijken er naar uit om Berlijn nog eens te bezoeken.

Liefs Eva ♥

3 thoughts on “Berlin baby”

1. Ohh dankjewel 🙂 Proficiat! Bij de Flair zit nu ook toevallig een bon waar je mee naar Berlijn en ook andere steden kan. Maar Berlijn is echt een aanrader 😀