Hotspots Berlin

In deze post vertel ik je over de allerleukste eetadresjes in Berlijn. Het zijn er een aantal dus ik ga het proberen kort en bondig te houden haha. Mocht je meer willen weten over een van deze plaatsen, laat het me dan zeker weten! 🙂

Aposto – Mitte

Adres: Monbijoupl. 12, 10178 Berlin

Menu kan je hier bekijken: http://aposto-berlin.com

Toen we de eerste keer ons hotel uitliepen, zagen we dat er een italiaan tegenover ons hotel lag. Iedereen die ons kent, weet dat wij gek zijn op Italiaans eten (wie niet?!). We konden er dan ook niet aan weerstaan en besloten de eerste avond van ons weekendje goed in te zetten met een pizza en glas wijn.

‘s Avonds vond ik het er zelfs nog gezelliger uitzien. Het restaurant was behoorlijk in trek, dus hebben we ‘s middags nog snel even gereserveerd.  — Op de foto’s zijn de tafels nog leeg, maar zo’n 30 min na onze aankomst zat alles al helemaal vol– Op het menu stonden talloze italiaanse klassiekers en de keuze was dan ook moeilijk. Omdat we dit weekend full out wouden gaan, namen we een driegangenmenu.

Het personeel was heel erg gezellig en we hebben er een leuke avond gehad. Het eten was dan ook echt héérlijk!! Moest deze plaats in Antwerpen liggen, waren we er vaste klant denk ik..

M&M back – Mitte

Met mijn geliefde Nougat Pfannkuchen #truelove

Adres:

Dikke liefde tussen mij en de M&M Back zoals je hierboven wel kan zien! We moesten heel erg vroeg aan de Ferhsehturm zijn en kwamen onderaan de toren dit schattige bakkerijtje tegen.

We hadden heel erg veel honger en er was nog niet veel open dus gingen we binnen. We konden onze ogen niet geloven toen we binnenkwamen, er was zoveel keuze. Ik heb best veel tijd nodig gehad om te kiezen, tot Laurens zijn ergernis haha. Sorry nog daarvoor! Dit is trouwens nog maar 1/5 van de keuze van broodjes en ontbijtkoeken.

Ons ontbijt

Uiteindelijk namen we allebei een croissant en ontbijtkoek. Laurens ging voor een échte Berlijnse Bol en ik koos een Nougat Pfannkuchen. Ik heb nog zoiets zoiets lekkers gegeten in mijn hele leven, zelfs niet de Amerikaanse donuts, dit is echt dé hemel. Mijn Pfannkuchen was een soort van donutdeeg gevuld met vanille en chocolade pudding/bakkersroom. Ofja, dat denk ik toch. Als jij dit kent en weet waar ik dit hier in België ergens kan krijgen? Hit me up. please.

Estate Coffee – Friedrichshain / Kreuzberg

Adres: Lübbener Str. 16, 10997 Berlin

Eigenlijk waren we naar de Markthalle 9 onderweg toen we deze hotspot tegenkwamen. De markthallen vielen tegen en daarom besloten we terug te keren naar deze plek. En om eerlijk te zijn, waren we op dat moment blij met eender welk restaurant, het was echt té koud buiten.

We kwamen binnen en waren best verrast door het interieur en de eetkeuzes. Je kon er kiezen tussen verschillende pasta’s, pizza’s, slaatjes, soepen en zelfs pannenkoeken. Natuurlijk gingen wij weer voor het Italiaanse en kozen voor pasta!

Het eten was ook weer heel erg lekker én goedkoop. Voor nog geen 20 euro had je twee grote pasta’s en 2 dranken. In een Belgische brasserie of restaurant, betaal je dit tegenwoordig voor één persoon. Wanneer je in de buurt van de East Side Gallery bent en wilt eten tussen locals, is dit dus zeker een go to.

House of Small wonder – Mitte

Adres: Johannisstraße 20, 10117 Berlin

Op mijn wishlist stond een bezoekje aan House of small wonder. Dit is een super leuk restaurantje over de rivier in Mitte. Na een lange wandeling en zoektocht kwamen we eindelijk aan. We kwamen binnen en stootten meteen op een lange rij. Precies alsof heel Berlijn in de wachtrij stond voor het lekkere eten haha. Wij zijn jammer genoeg nooit de trap op geweest, het was al 15U en daarom besloten we ergens anders te gaan lunchen.

Wanneer je in Berlijn bent, waag je kans en hopelijk geraak jij vlotter binnen. Laat me zeker weten hoe het was! 🙂

Dit waren alvast mijn favoriete hotspots van Berlijn. Berlijn barst van het talent en leuke plaatsen, dus kijk vooral goed rond wanneer je rondwandelt want zo ontdek je de allerleukste adresjes.