We survived the R(a)(ee)perbahn ! Part 1

Voor school moesten we samen met een groepje op projectweek. Dit hield in dat we minstens 3 dagen naar het buitenland moesten om hotels en bedrijven te bezoeken. Ik ging met 5 andere meisjes. Wij kregen het Duitstalige gebied opgelegd en zo kwamen we op het idee om naar Hamburg te trekken.

Eind April stonden we al om 6u30 op de luchthaven voor onze vlucht naar het Noorden haha! Na een verschrikkelijke vlucht, kwamen we aan in het koude Hamburg. Dus even over de vlucht, ik wil wel eens weten waar die piloot zijn diploma heeft gehaald. Er was zoveel druk in de kabine dat iedereen hoofdpijn kreeg en ons hoofd bijna op barsten stond. Verschrikkelijk! Maar toen we aankwamen namen we de taxi naar het hotel. Wij verbleven in de Holiday Inn op de Reeperbahn.

Voorproefje van de Reeperbahn

We konden nog niet in onze kamer, dus lieten we onze koffer achter en trokken we meteen het centrum van Hamburg in. Vandaag hadden we nog geen hotelbezoeken gepland dus gingen we het centrum wat verkennen.

We begonnen in de mooie bloemen en planten tuin van Hamburg. Dit is zo’n groot park. Je doet volgens mij wel een uur erover om van de ene kant naar de andere te wandelen.

IMG_6054En toen kwam ik de liefde van mijn leven tegen. Dit cute rode vuilbakje! Heel Hamburg hangt vol en ik heb dan ook duizend foto’s van vuilbakken. Maar even, hoe lief zien die er uit?!

Onze eerste stop was Vapiano om te lunchen. Dit was zo’n leuk filiaal en de spaghetti was heerlijk!

Rathaus

We wandelden verder het centrum in richting het Rathaus (Stadhuis). Hier deden we een paar scènes van Romeo en Julia na!

Na alle cultuur gingen we een aantal winkels binnen. We waren tenslotte met 6 meisjes op vakantie! In Mutherland kwam ik dit schattige koekje tegen, als hij niet zo duur was (€5) had ik hem zeker gekocht. In deze winkel heb ik later wel een fles lokale Gin gekocht voor mijn vader z’n verjaardag!

IMG_6164Onderweg terug naar het hotel kwamen we dit lieve bloemenwinkeltje tegen!

IMG_6181‘s Avonds waren we op zoek naar eten in onze buurt en deze foto beschrijft de buurt heel goed. De Reeperbahn is zoals je van de naam wel kan afleiden (raper) zoiets als de Red Light District in A’dam. Heel erg grappig om eens te verblijven. We vonden in onze buurt dus niet veel om te eten naast de McDo en Burger King. Gelukkig hadden we op instagram een leuk hotdogzaakje gevonden en na een half uurtje wandelen waren we er.

Zoals je wel kan zien was het de moeite om zo ver te wandelen! De cocktails, ice tea’s en hotdogs waren héérlijk. Ik had de cheesedog genomen in sour dough brood. Die was écht lekker, maar veel te groot voor mij! Wij sloten onze eerste avond dus af met een goeie cocktail bij Hookdogs.

Love, Eva Verona

Leuk weetje van de dag:

• wist je dat de koudste temperatuur van de douche van onze kamer 45°C was? #eersteavondvoetenverbrand #Selinkomhelpen